måndag 17 november 2014

#97 Ett tips- fönsterdekoration som mask

En TGR-butik har flyttat närmare mig och det är jag glad för :-) Man hittar alltid bra och roliga saker där för en inte allt för dyr peng. När jag var inne i den nya butiken förra veckan så köpte jag bla. fönsterdekorationer. Min tanke var dock inte att använda dem som de, utan jag tänkte att de skulle fungera som masker när jag gör kort.
Jag plockade loss en ren och satte på ett akvarell-papper. Maskade även för månen och avgränsade med post-it-lappar. sedan lekte jag loss med distress färger innan jag plockade loss renen och månen. Ta-daa! Visst funkade det bra?! Jag valde sen att fylla i renen och månen med vit liquid pearls för att ge ett skimmer och jag duttade även små prickar av det för att skapa snöfall.











1 kommentar: