fredag 6 juni 2014

#45 feedback

I april bad min kollega mig att göra ett kort till hennes svärfar som skulle fylla 70 år. Hon berättade att han är en riktigt typisk man. Han gillar blått och han tycker om att segla. Jag gjorde ett kort av papper som jag fått i goodie-bagen på scrap and pearl-eventet tidigare på våren. Det var papper i brunt/kraft, blått och vitt och med segelbåtar på ena sidan. Jag stansade ut hans namn och ålder i en tapet som liknande blått läder. Det blev ett väldigt rejält kort med ett tydligt seglar tema. Tyvärr blev det något knas med bilderna jag tog på kortet så det är därför jag inte har bloggat det. Men för ett tag sen fick jag så fin feedback av min kollega. Hon sa att hennes svärfar hade blivit förvånansvärt glad för kortet. Han hade suttit länge och tittat på det. Och det visade sig att mitt färgval hade varit perfekt och att den tapet som jag stansat ur bokstäverna i liknande lädret som stolarna i hans segelbåt hade. Han hade ställt kortet på hedersplatsen på en hylla och att det hade känts som, sa min kollega, att han blev gladare för kortet än deras present.
Jag blev så glad över att få denna feedback. Det är ju därför man gör korten, för att göra någon glad. Man lägger ner tid och tanke och då är det så roligt att det blir bra. 
Jag kände att jag ville dokumentera det här kortet, även fast det blir utan bild :-) 
Jag får ju inte handla nytt förrän jag har gjort 100 kort, så jag måste ju se till att räkningen stämmer :-)

1 kommentar:

  1. Sånt här är verkligen guld värt! Att få höra att det man gjort uppskattades av den som fick det är såååå galet inspirerande och ger verkligen kraft att fortsätta skapandet.

    Så fantastiskt kul att läsa denna lilla historia. Och gläd dej du och känn dig stolt!!!!

    SvaraRadera