fredag 1 november 2013

julkort med egen embossing

Med hjälp av en "No more shims embossing mat" kan man använda allt möjligt att embossa med i sin cuttlebug. På dessa julkort har jag experimenterat med olika material såsom glasunderlägg i filt från Indiska, en träfigur och thickers.


Här har jag använt ett glasunderlägg i filt där jag klippt bort mitten. Jag tyckte att det liknande en julkrans och har färglagt det embossade med grön distress ink och sen fäst rött band i en rosett.


Här har jag använt thickers bokstäver från Panduro som mall och färgat in dem med brun distress ink.


Här är det också glasunderlägg i filt som jag har klippt lite annorlunda. den skimrar i perfectpearls guld men det syns tyvär inte på den här bilden.


En liten snögubbe i trä fick bli mall här och jag tycker själv att det blev jättebra. Pappret är sprayat med perfect Pearls perfect Pearl först för ett härligt skimmer och sen har jag använt stickels på snögubbens konturer på vissa ställen

Jag tänker delta i cas-ualfridays utmaning med kortet med snögubben. Utmaningen handlar om att använda embossing så alla kort kan ju egentligen delta men snögubben är nog min favorit :-)



2 kommentarer:

  1. really like the inked look. wonderful cards! thanks for joining us at CAS-ual Fridays!

    SvaraRadera
  2. That is so cool! I LOVE that you made your own embossing elements--you're so creative! They all turned out great. I like the different coloring/Perfect Pearls on top of each. Thanks for joining us at CAS-ual Fridays!

    SvaraRadera