onsdag 20 februari 2013

Take your passion...

...and make it happen!
Den textraden har snurrat i mitt huvud hela dagen idag och jag tänkte att den skulle passa bra att ha på något pysselprojekt :-). När jag kom hem från jobbet hade det kommit ett paket med embossingfoldrar och en hjärtdies som jag vunnit på Tradera som jag genast ville prova. Jag hade även handlat fina stenciler på panduro i måndags som jag längtade efter att prova.
Jag provade allt och detta blev resultatet!


Det blev en liten canvastavla. Underst är det tapet och över det har jag använt gesso och en tegelväggs-stencil. Utstansade hjärtan som är embossade och sen färgade med distress ink, akrylfärg och sprayade med perfect pearl guld. Texten skriven med vit posca-penna som jag sen ramat in med svart penna.
 
Visar en bild med vit bakgrund också. strukturen på gesson syns bättre här.
Jag är nybörjare på att göra canvastavlor med flera lager. Men för att vara första gången så är jag nöjd. Och roligt var det :-)
I took my passion and made it happen!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar