torsdag 28 februari 2013

färgglatt

Jag har kletat med gesso, akrylfärg  och distress paint och skapat ett kort till min brorsdotter.



jag provade en ny teknik som innebär att man använder en bild från exempelvis en tidning som grund. Man målar över bilden med gesso och fyller i konturerna på det man vill behålla i bilden, i detta fall kaninerna, Tack vare gessson kan man sen lätt måla över allt det andra och måla hur man vill :-) Jag lekte med färger och skapade en lekfull bakgrund.
texten är skriven med en dymo.

 
Jag tyckte att det passade bra att ha nalle Puh och Nasse i min personliga stämpel. Att det fanns en ballong med var extra bra eftersom att min lilla brorsdotter älskar ballonger :-)

3 kommentarer:

  1. Så gulligt!! :)
    Var har du köpt de små, söta Nalle Puh stämplarna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sanne!
      Jag köpte Nalle Puh stämplarna för länge länge sen, typ 15 år sen, då jag bodde i England. Kommer inte ihåg var. Så tyvär kan jag inte ge dig något bra svar på var man kan få tag på dem idag.

      Radera
    2. Ok, tack ändå! De är så söta! :)

      Radera