torsdag 31 januari 2013

bildöverföring på aluminiumtejp

Jag provade en ny teknik på ett 60-årskort som jag fått beställning på. Jag provade att göra bildöverföring på aluminiumtejp! Inspirationen fick jag här. Det var en enkel teknik med en häftig effekt. Jag valde att använda min bild i ett ramkort, en favoritvikning :-), och satte brads i alla hörn.
Bokstäverna och siffrorna är utstansade i grungeboard och sedan infärgade med distress stain silver.

Tyvär är inte bildkvalitén den bästa då jag inte hann ta bilder utan fick göra det i sista minuten på ett kafé.... bilden är mer metalic än vad som syns här och jag gned in lite färg så att gräset skiftar lite svagt i grönt och träden i brunt. Jag gillade verkligen resultatet!

På insidans vänstra sida har jag gjort en distressruta med distress stain silver och jag har enbossat noter i svart. Två blommor har fått piffa till det hela lite till. På höger sida har jag enbossat en stämpel från Rox i svart.

Min personliga stämpel på baksidan är färgad med distress stain silver och en liten igelkott från Penny Black fick plats i mitten.

6 kommentarer:

  1. Vilken kul idé. Måste kolla in den länken. Mottagaren blev säker jätteglad för det fina kortet!

    SvaraRadera
  2. Snyggt kort och vilken häftig teknik. Måste testa vid tillfälle!

    SvaraRadera
  3. De blev jättefint. va häftigt!

    SvaraRadera
  4. Vad duktig du är. Här har jag massor att kolla på :)

    SvaraRadera
  5. Tack alla för era kommentarer :-)

    SvaraRadera