tisdag 6 november 2012

Tavlor

Jag har provat lite olika tekniker när jag skapat dessa tre tavlor.

Denna är gjord med aluminiumtejp. Under är det tapet med struktur, knappar och
 utstansade blommor. Texten är skriven med dymon.
  
Den här är målad med vit gesso. Bilden och texten är ur-riven från en tidning och övermålad med ett tunt lager vit gesso liksom den självhäftande spetsen är. Sen har jag satt på några halvpärlor och stämplat med en textstämpel.
 
Det här är den första tavlan jag gjorde för flera år sedan, innan jag visste att det så fint kallas för mixed media. vit akrylfärg är blandad med röd porslinsfärg och rollad på en canvas. Sen har jag använt en schablon och målat med lacklim som jag sen strödde sand över. Tyckte det bliv riktigt fint :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar